Představte si, že každý rok, s prvními podzimními dny, navštíví nedaleký les, kam chodí družinové děti na různé pohybové aktivity, podzimní skřítek. A ten skřítek připraví vždy pro celou družinu sedm různých úkolů. Na ty úkoly zve všechna oddělení dopisem. Tentokrát si skřítek vybral den s opravdu proměnlivým počasím. Na cestě do lesa nás doprovázel docela silný déšť, ale v lese už bylo bez deště a hezky.
Úkoly byly opravdu skřítkovsky vypečené. Na děti čekal ochutnávkový keř s pytlíčky naplněnými podzimním ovocem, o kousek dál si vyzkoušely hod na ježka, který na děti vykukoval zpoza stromu. Poté musely všechny děti zvládnout průchod pavučinou se zavřenýma očima. Jestli nepodvádí, na to dohlížel velký pavouk na stromě. Pavoučí vlákno dovedlo děti na další stanoviště, kde si vtipnou formou ukázaly, co nepatří do lesa, např.: plínkovník miminní nebo plechovkovec zmačkaný aj. Skřítek jistě z povzdáli sledoval fyzickou zdatnost našich dětí u slalomového běhu kolem stromů. Neméně zajímavý byl úkol najít 24 kartiček s podzimními obrázky. Poslední úkol byl umělecký. Skřítek nelenil připravit dětem v lese barvy, štětce a velké čtvrtky. Pak už jen stačilo posbírat přírodniny, natřít barvou a obtisknout.
Náš podzimní skřítek má rád hádanky. Dětem připravil dvě podzimní, ale velkou hádankou bylo přijít na to, jak se vlastně skřítek jmenuje. Za splněné úkoly dostaly děti sedm písmen, ze kterých musely složit skřítkovo jméno. Uhádnete ho také? A Ř Z K
P E Í
G. Hofmanová