Přeskočit na menu Přeskočit na obsah

Bobřík informatiky a IT-SLOT 2022

Kategorie: Škola

V rámci výuky Informatiky jsme se s žáky 4.-9. tříd zapojili do soutěže Bobřík informatiky. Jedná se o online soutěž pro testování znalostí a dovedností žáků základních a středních škol v oblasti informatiky a informatického myšlení. Bobříka jsme lovili ve třech kategoriích: Mini (4.-5. třídy), Benjamin (6.-7. třídy) a Kadet (8.-9. třídy).

Nejlépe se podařilo odpovědět na otázky z oblasti informatického myšlení, algoritmizace, porozumění informacím, řešení problémů a digitální gramotnosti níže uvedeným žákům.

Kategorie Mini – 4.-5. třídy

Zúčastnilo se 106 žáků. Alespoň 120 bodů dosáhlo a úspěšnými řešiteli se stalo 33 soutěžících, přičemž Frederik Linhart (4.B) a Marek Pohl (5.C) dosáhli maximálního možného počtu 192 bodů!!! Gratuluji :-).

Výsledková listina Bobříka informatiky v kategorii Mini - 4.-5. třídy

Kategorie Benjamin – 6.-7. třídy

Zúčastnilo se 85 žáků. Alespoň 120 bodů dosáhlo a úspěšnými řešiteli se stalo 20 soutěžících, přičemž Anežka Petříčková (6.A) dosáhla maximálního možného počtu 192 bodů!!! Gratuluji :-).

Dvacet úspěšných řešitelů Bobříka informatiky v kategorii Benjamin pro 6.-7. třídy

Kategorie Kadet – 8.-9. třídy

Zúčastnilo se 114 žáků. Alespoň 120 bodů dosáhli a úspěšnými řešiteli se stali 2 soutěžící. Soutěžní otázky byly letos v kategorii Kadet opravdu náročné. O to cennější je výsledek Jiřího Ondráčka (9.B), který získal 172 bodů (ze 192 maximálně možných).

Dva úspěšní řešitelé Bobříka informatiky v kategorii Kadet pro 8.-9. třídy

Do soutěže IT-SLOT, jejímž pořadatelem je Soukromá střední škola výpočetní techniky v Praze na Proseku, se mohli hlásit zájemci z 8. a 9. ročníku. Přihlásili se tři a dva z nich se soutěže také zúčastnili.

Filip Fabian (8.C) i Jiří Ondráček (9.B) se umístili v přední části soutěžního pole, které čítalo 8284 žáků ze 187 škol z celé České republiky. Soutěžící zde vybírají správné odpovědi na 25 otázek z oblasti výpočetní techniky (hardware, software), matematiky a logického myšlení, přičemž o pořadí rozhodují získané body, ale také rychlost vypracování.

Postoupit do finále mezi 50 nejúspěšnějších soutěžících se klukům nepodařilo, přesto děkuji Filipovi a Jirkovi za zájem a účast v soutěži.

Umístění Filipa a Jirky v soutěži IT-SLOT
IT-SLOT logo

Mgr. Michal Strnad, učitel Informatiky